Ticurile nervoase. Cum scapi de ele

Ticuri-nervoase

Unii oameni își rod unghiile, alții își răsucesc mereu o șuviță de păr pe deget sau mușcă nervos din picior, dar majoritatea oamenilor au câte un tic. Chiar dacă sunt gesturi reflexe, ele pot fi controlate.

Majoritatea oamenilor au avut perioade în care au dezvoltat ticuri, iar stresul este, de regulă, cauza principală de apariție. Aceste gesturi nu sunt neapărat nocive, pentru că reprezintă un mod de a gestiona situațiile stresante emoțional, iar uneori și disconfortul fizic. Problema este că ticurile pot fi supărătoare și pun uneori persoana în cauză într-o situație jenantă. Rosul unghiilor, de exemplu, nu este privit cu ochi buni de cei din jur.

Deși sunt gesturi reflexe, ele pot fi învinse, iar cel mai important pas în această direcție este să le conștientizăm și să identificăm motivele pentru care le avem. „Ar fi bine să cântărim avantajele, dezavantajele, motivele pentru care trebuie să scăpăm de ele și argumentele în favoarea lor”, recomandă psihologul american James Claiborn, citat de „The Huffington Post”.

Apoi, trebuie să ne gândim la o activitate prin care să le înlocuim, dar care să nu fie la fel de supărătoare ca ticurile, mai spune specialistul. Cea mai bună metodă de a scăpa de obiceiurile proaste este să eliminăm stresul din viața noastră, dar cum acest lucru este, în cele mai multe cazuri, imposibil, trebuie să găsim alte soluții. Psihologul James Claiborn recomandă câteva trucuri pentru a ne învinge trucurile:

Rosul unghiilor. Activitatea care ar trebui să înlocuiască acest tic trebuie să țină mâinile ocupate. James Claiborn recomandă încleștarea pumnului ori de câte ori avem tendința de a duce mâna la gură. „Nu îți poți încleșta pumnul și roade unghiile în același timp”, spune psihologul. Alte soluții pot fi purtarea unor mănuși sau acoperirea degetelor cu bandă adezivă dacă suntem acasă și nu avem activități care necesită folosirea mâinilor – „orice pentru a face acest gest reflex mai dificil”, mai spune psihologul.

Răsucirea părului. O soluție la îndemână pentru a scăpa de acest tic este prinderea părului în coadă sau în coc. După o vreme, începem să ne dezobișnuim de gestul reflex și vom scăpa de el, ne asigură psihologul.

Datul din picioare. Claiborn recomandă menținerea unei poziții rigide, pentru ca mușchii să fie tensionați. Dacă vom face lucrul acesta suficient de mult timp, sunt șanse mari să scăpăm de obicei, spune el.

Încleștarea maxilarului. Multe persoane au tendința să facă acest lucru când sunt stresate. Guma de mestecat poate să ajute la relaxarea maxilarului. Psihologul mai recomandă celor care au acest tic să-și formeze obiceiul de a-și ține gura întredeschisă.

Dresul vocii. Expiratul lent poate fi o soluție pentru acest obicei enervant. „Este imposibil să-ți dregi vocea în același timp”, spune Claiborn, care precizează că rezultatele acestei metode se vor vedea în doar câteva zile.

sursa: racoltapetru6.wordpress.com

 



loading...

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *