La ce trucuri apelează restaurantele pentru a vă convinge să mâncaţi ORICE

Fish Burger

Metodele la care angajaţii restaurantelor sau anumitor reţele fast-food recurg uneori pentru a ne convinge să devenim clienţi fideli ar putea să fie considerate nu tocmai corecte. Din păcate, gustul unor preparate de care suntem încântaţi este de multe ori potenţat cu ajutorul unor ingrediente nu tocmai sănătoase.

Publicaţia Women’s Health a prezentat secretele nu tocmai nevinovate care se ascund în bucătăriile multor restaurante din toată lumea, trucuri folosite pentru ca mâncarea să fie mai apetisantă decât ar fi preparată ca la mama acasă, prin care conving clienţii să revină în localul lor.

Denumirile preparatelor conţin exprimări cât mai plastice

Meniurile în care abundă preparate cu denumiri dintre cele mai „colorate“, precum „suculent“, „de casă“, „cu atingere satinată“, sunt exprimări care nu doar atrag, ci ne fac să credem că mâncarea este mai gustoasă. Iar acest lucru a fost evindenţiat de un studiu publicat în revista americană Food Quality and Preference, când două grupuri de persoane au fost invitate să mănânce aceleaşi feluri de mâncare, dar sub nume diferite. Concluzia a fost că cei care au avut parte de descrieri elaborate ale preparatelor au evaluat mâncarea ca fiind mult mai gustoasă decât persoanele cărora le-au fost prezentate fără „înflorituri“.

Atraşi cu mirosuri irezistibile

Papilele gustative joacă un rol esenţial în aprecierea gustului unui preparat, dar la fel de important este mirosul în această privinţă, conform cercetătorilor de la Universitatea Rochester. Cel mai evident exemplu este gustul fad pe care îl are mâncarea atunci când suntem răciţi şi avem nasul înfundat. De aceea, pentru a face prezenţa în restaurant cât mai atrăgătoare, anumite restaurante au decis ca produsele de panificaţie şi patiserie să fie preparate ziua, şi nu noaptea, aşa cum se obişnuieşte, pentru ca localul să fie învăluit de mirosul pâinii coapte, după cum scria recent Wall Street Journal. Unele restaurante împrospătează aerul cu uleiuri esenţiale care stimulează pofta de mâncare, în timp ce altele apelează chiar la serviciile unor firme, cum este ScentAir în SUA, care se ocupă de potenţarea gustului preparatelor sau de replicarea mirosului natural în cazul anumitor ingrediente.

Feerie de culori într-o singură farfurie

Aranjarea preparatelor pe farfurie ajută în mod real la potenţarea gustului mâncării, după cum se arată şi într-un studiu publicat în Journal of Consumer Research. Cercetarea a presupus oferirea de boluri cu bomboane colorate M&M unui grup de studenţi. Cei care au avut bomboane de zece nuanţe diferite au mâncat cu 77% mai mult comparativ cu cei care au avut mai puţine culori în bol.

Folosirea aditivilor

Extractul de drojdie autolizată (potenţiator de aromă care poate fi folosit pentru a masca gustul amar sau acru, dar şi ca agent de culoare sau antioxidant) şi monoglutamatul de sodiu (cunoscut şi ca umami – al cincilea gust – sau sare chinezească, acest potenţiator de gust dă dependenţă, la fel ca un drog, şi există în formă liberă sau ca diverse săruri) sunt modalităţi ieftine şi artificiale de a intensifica aroma şi gustul preparatelor din meniu. Recent, reprezentanţii unuia dintre cele mai populare restaurante din San Francisco, SUA, au anunţat pe contul de Twitter că vor pune pe mese, la dispoziţia clienţilor, recipiente cu monoglutamat de sodiu pentru a fi folosite de oricine doreşte să dea mâncărurilor un gust mai bun. De altfel, în SUA, folosirea intensă a monoglutamatului de sodiu în restaurante a dat naştere la sintagme de genul sindromul restaurantului american, din cauza că unii clienţi ar fi acuzat dureri de cap, greaţă, senzaţie de vomă, crampe abdominale după ce mâncau în localuri unde se folosea respectivul aditiv.

Preţuri piperate

Primim exact ceea ce plătim sau cel puţin asta cred clienţii care intră într-un restaurant scump. În cadrul unui experiment realizat de Laboratorul Cornell Food&Brand, clienţii care au plătit mai mult decât în mod normal pentru a lua masa într-un local unde mănânci cât vrei pentru un preţ fix, au considerat că preparatele au fost mult mai bine decât în alte astfel de locaţii şi că au meritat toţi banii.

Falsificarea ingredientelor

Nu ar fi de mirare ca de multe ori ingredientul principal dintr-un preparat să lipsească cu desăvârşire. Anumite restaurante vând produse care conţin numai aroma anumitor ingrediente, de regulă mai scumpe, şi folosesc coloranţi artificiali pentru a da impresia că aveţi în faţă ceea ce credeţi că savuraţi. Din păcate, chimicalele sunt folosite la scară industrială pentru a face produsele alimentare nu doar să arate mai bine, ci să aibă un gust mai bun.

Setarea dispoziţiei

Restaurantele elegante folosesc iluminatul discret şi pentru că se ştie că o lumină mai puţin puternică relaxează şi ne face să ne bucurăm mai mult de mâncare. Pe de altă parte, un studiu recent a scos la iveală că oamenii care iau masa în localuri cu lumină discretă, unde muzica se aude în surdină, consumă cu 18% mai puţine calorii decât cei care mănâncă în locuri luminate puternic.

sursa: adevarul.ro

 



loading...

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *