Bombă pentru șoferi

trafic-auto-aglomeratTimbrul de mediu și taxa de poluare introduse de Guvern începând cu 2007 nu au oprit intrarea de mașini second-hand în România.

Ar trebui ceva mai mult faţă de acest timbru. Îl plătesc o dată şi după aceea pot să merg cu maşina pentru zece ani. Ar trebui ca maşinile mai poluante să plătească mai mult„, spune Bogdan Belciu, partener într-o companie de consultanţă.

S-a văzut la inspecţia tehnică care este nivelul de poluare şi s-a mers mai departe în fiecare an. Se pot folosi şi anumite praguri cheie pentru emisiile de dioxid de carbon„, este de părere Daniel Anghel, partener într-o companie de consultanţă.

Importatorii de mașini second-hand sunt evident revoltaţi. „Dacă vrem să încurajăm producţia internă, adică producţia de maşini autohtonă, introducem un mecanism coerent cum se practică în toate ţările: plăteşti o taxă relativ simbolică un an, doi, trei, iar din al treilea an această taxă începe să se mărească, astfel încât tu să fii stimulat să vinzi maşina şi să iei o maşină nouă„, spune Florea Pârvu, directorul unui târg de maşini second-hand.

Problema este că taxele de mediu impuse până acum au avut un efect invers. Din 2008, numărul mașinilor aflate în circulație pe șoselele României a crescut cu 21%. 57% dintre aceste mașini, aproximativ 5 milioane, sunt mai vechi de zece ani. În plus, dacă-n 2008 vârsta medie a mașinilor din România era de opt ani, în prezent e de 13 ani.

Si ca șoferii români sa scoată mai multi bani din buzunare, senatorii PNL Cristian Bodea si Valeriu Boeriu propun ca taxa de poluare sa fie inclusa in prețul combustibilului si sa fie de 5 bani pe litrul de carburant.

cititi mai mult pe sursa:infoalert.ro



loading...

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *